stareforum.REDMOTORZ.EU Strona Główna stareforum.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Smok pompki oleju w dnieprze
Autor Wiadomość
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Marzec 2013   Smok pompki oleju w dnieprze

Chciałbym sobie zrobić nowy smoczek pompy oleju w dnieprze tak by współpracował z z siatkowym filtrem oleju (wielokrotnego urzytku) od Yamahy (typ: X348).

Ma on wymiary zewnętrzne: D=38mm h=44mm (bez gumek)


Czy ma ktoś gdzieś na stole wyciągnięty silnik i mógłby mi pomierzyć następujące wymiary:

W przypadku średnicy D interesuje mnie gwint wraz z jego skokiem, natomiast wymiar X z drugiego obrazka to ilość miejsca od osi gwintu do ścianki.

Kombinuję zrobić uchwyt na sprężynki, coby łatwo było to wyciągać.

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
marcysd
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 274
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 28 Marzec 2013   

-gwint M12x1,25
-odległość od osi rurki do ściany karteru 18,5mm
-wymiar A=65mm
-wymiar B=23mm
 
 
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Daro napisał/a:
-gwint M12x1,25
-odległość od osi rurki do ściany karteru 18,5mm
-wymiar A=65mm
-wymiar B=23mm


Daro bardzo dziękuję za pomoc. Jak coś tylko wyrzeźbię to się pochwalę.
_________________
marcysd
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 2282
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Dlaczego chcesz zrezygnować ze smartowego filtra?
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Balu napisał/a:
Dlaczego chcesz zrezygnować ze smartowego filtra?


Ano dlatego, że:
1. Najgorsze już silnik ma za sobą - mam tu na myśli docieranie.
2. Smrtowy filtr nie pasuje tak idealnie gdyż jest zbyt blisko ścianki głębokiej miski i niestety trzeba go doginać (na zimno bądź gorąco).
3. Ten filtr jest wielorazowego użytku i wystarczy go wymyć w benzynie i znów może banglać.
4. Dawno się już nosiłem z zamiarem podpasowania tam czegoś nowego.
_________________
marcysd
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 2282
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Siatkowy nie wyłapie ci tego co papierowy. Widziałeś rozwiązanie durlika?
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Balu napisał/a:
Siatkowy nie wyłapie ci tego co papierowy. Widziałeś rozwiązanie durlika?

Nie widziałem Durke-ego rozkminki.
Z drugiej jednak strony myślę, że Japończycy pomyśleli o tym. Ponadto, jak sobie popatrzę na oryginalny filtr, a ten to jak ogień i woda.

A poza tym Balu, popatrz sobie za okno, zaczęła się zima, przyszedł czas na remonty maszyn. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_________________
marcysd
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 2282
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 29 Marzec 2013   

No właśnie i planuje jutro silnik odpalić.
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Balu napisał/a:
No właśnie i planuje jutro silnik odpalić.

Trzymam kciuki i życzę powodzenia.

Nie zapomnij o tłokach i benzynie :mrgreen: , no i film zrób.
_________________
marcysd
 
 
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Podejżewam,że i papierowy się znajdzie, trzeba by wymiary w katalogo sprawdzić:
YZ/WR 250-426
 
 
 
Nemo 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Kolego Marcysd , Twój pomysł z tym filtrem jak dla mnie jest genialny ,ponieważ korzystniej jest go zaadaptować do innych motocykli np. do dolniaków , AWO, BMW itd.(tylko w poziomie). A dlaczego jest taki genialny ? Ponieważ się tak łatwo nie zapcha ,ma też mniejszą średnicę i można go czyścić co kilka tysięcy kilometrów (albo moze i co 10 000 km) , a nie wyrzucać do śmietnika . Przecież popularne VW -Garbusy miały filtry siatkowe , które trzeba było odkręcac od michy olejowej przy kazdej wymianie oleju co 5 000 km ( w zimie co 2500 ), silniki te chodziły na panewkach i to jeszcze przed 2 wojną św. i na gorszym oleju . a przebiegi robiły nawet ponad 200 000 km bez remontu kapitalnego .
Dzisiaj mając w naszych silnikach do dyspozycji filtry odśrodkowe (orginały fabryczne), dokładne : Smart i Yamaha , parę magnesów w misce ,lepsze oleje - to czego więcej chcieć ?Może jedynie lepszej jakości części .
W moim Dnieprze mam zamontowany filtr Smarta (patent kolegi Cichego) plus 4 magnesy i piąty w korku spustowym , na razie przejechałem na nim 1500 km i jest dobrze . A jeszcze chciałbym dodać , że zamiast śrub do przykręcania miski mam szpilki, żeby gwinty nie padły od częstego odkręcania .
To narazie , pozdrawiam wszystkich i życzę Miłych i Spokojnych Świąt !
_________________
Mirek
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Zostałem wywołany do tablicy więc proszę :mrgreen:

Do wykonania zostały wykorzystane dwa smoki pompy i kilka kształtek miedzianych, co widać na zdjęciu. Zaletą tego rozwiązania jest ssanie oleju z samego dna miski. Jak widać na zdjęciu filtr jest cały zanurzony w oliwie nawet w przypadku suchego bagnetu. Rozwiązanie sprawdza się i mam nadzieję że po modyfikacjach pompy rozwiąże problem smarowania Dniepra.
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
 
 
 
jarekstryszawa 
Majster


Login SKYPE: jarekstryszawa
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 270
Skąd: Stryszawa
Wysłany: 29 Marzec 2013   

Fajny patent. Jaki typ filtra? Połączenia miedzi oraz rurek stalowych masz tylko na wcisk?
_________________
https://www.facebook.com/jarekstryszawa
 
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Marzec 2013   

jarekstryszawa napisał/a:
Fajny patent. Jaki typ filtra? Połączenia miedzi oraz rurek stalowych masz tylko na wcisk?

Filtr jest od Smarta, typ OE 655, dostępny w każdym sklepie z filtrami ;-) . Połączenia kształtek miedzianych oraz kształtek z rurkami smoka połączyłem lutem. Przejechało to lekko ponad 5000 km i wygląda dokładnie tak samo jak w dniu kiedy zakładałem. Filtr siedzi pomiędzy dwoma dużymi podkładkami, zakupionymi razem z miedzią w Castoramie. Koszt razem z filtrem około 27 zł, plus kilka browarów po dobrze wykonanej pracy.
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
 
 
 
Nemo 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 30 Marzec 2013   

Dobry pomysł z tym filtrem , bo można zamontować jeden za drugim ( w Dnieprze chyba się zmieszczą) . Do dolniaków można zrobić podobnie , tylko tam ciaśniej i pompa niżej i tu bym raczej polecał filtr siatkowy (M 72 i K 750 mają rolki na wale korb. i są bez manometru ani żadnej kontrolki do pomiaru ciśnienia oleju ) od Yamahy Raptor o symbolu x348 . Są też zamienniki papierowe od 13 zł na allegro , siatkowe co najmniej dwa , trzy razy droższe .
_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez Nemo 2 Kwiecień 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document