stareforum.REDMOTORZ.EU Strona Główna stareforum.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Smok pompki oleju w dnieprze
Autor Wiadomość
marcysd 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1574
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

kozichwost napisał/a:
i niestety razem z rozbryzgiem dostaje się na cylindry


W górniaku cylki też są rozbryzgowo smarowane?
_________________
marcysd
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1220
Skąd: Ożarów
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Wg mojego pojmowania świata w górniaku cylindry smarowane są głównie rozbryzgiem + to co wydostaje się z panewek.
Dla jasności - absolutnie nie neguję założenia filtra na ssaniu pompy, bo dużo lepsze to niż fabryczny odśrodkowy filtr. A i poziom trudności wykonania niewielki.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 274
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Dlaczego uważacie,że filtr odśrodkowy jest do bani,przecież takie filtry były i są stosowane w motoryzacji,a wiele pojazdów wyposażonych w takie filtry uznawana była za bardzo trwałe.Czyszcząc filtr w swoim Dnieprze stwierdzam,że b.dużo wyłapał.Chciałbym nieśmiało zauważyć,jak wspomniał słusznie kolega,że zastosowanie filtra w misce nie usuwa zanieczyszczeń ze środowiska oleju i wymusza na użytkowniku znacznie częstsze wymiany.Dość kiepski pf126 wyposażony w taki filtr przejeżdżał spoko 120 tys.Myślicie,że po zastosowaniu wymiennego przejechałby wiele więcej?.
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Nikt nie poruszył tutaj niestety meritum problemu smarowania w dnieprze. Ani smarowanie rozbryzgowe ani filtr ośrodkowy nie są tu złe. Nigdzie nie napisano że filtr ośrodkowy nie spełnia swojej roli. Problem stanowi czystość oleju przed pompą. Ochrona właśnie pompy jest tutaj priorytetem, bo jeśli ona będzie dostawać śrut to wszystko inne można sobie w buty wsadzić. Cały myk polega na uszczelnieniu jej, poprawie wydajności i zagwarantowaniu higienicznych warunków pracy. Co z tego że zewnętrzny filtr będzie wyłapywał syf, który wcześniej przemieli pompa :wink:
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
 
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 799
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

durke napisał/a:
Co z tego że zewnętrzny filtr będzie wyłapywał syf, który wcześniej przemieli pompa :wink:


Pompa nie przemieli syfu jeśli olej będzie stale filtrowany. Bo w misce będzie czysty.

No i nie wiem czy rozbryzgiem bym to nazwał. Dniepra za dobrze juz nie pamiętam. Ale w kaczce/emce ani uralu olej nie jest rozbryzgiwany korbą z miski jak sie wielu wydaje.
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 274
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Pewnie wywołam burzę,ale myślę,że warto dyskutować w ważnych sprawach.Fabryczne rozwiązanie powoduje,że olej jest na bieżąco filtrowany przez filtr odśrodkowy,wszelkie cięższe frakcje odkładają się w niemałych ilościach w owym filtrze.Zastosowanie filtra zanużonego w oleju przed pompą oczywiście ochrania pompę,ale sprawia,że zanieczyszczenia nie przedostają się do odśrodkowego,ale są wypłukiwane z wkładu i z powrotem trafiają do miski.Wszystkie mechanizmy z wyjątkiem panewek są w czasie całej eksploatacji smarowane olejem mocno zanieczyszczonym.
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Zmieniłem dwa filtry smartowe na ssaniu. Duża ilość syfu zalega w księgach filtra, reszta na magnesach w misce i korku. Uwierzcie albo i nie ale i ośrodkowy miał co odłożyć. To był oczywiście bardzo drobny muł i było go niewiele ale jednak. Jakieś cięższe frakcje oleju zanieczyszczone pewnie produktami spalania. Przy ostatniej wymianie zlałem olej i przefiltrowałem aby upewnić się czy nie zmieliło mi nakrętki trybu alternatora o zobaczyłem nic. Zupełnie nic. Teoretyczne rozważania logiczne są na forach modne, ja podaje sposób sprawdzony, prosty i działający.
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1195
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Moim zdaniem filtr odśrodkowy działa przy stosowaniu oleju mineralnego. Natomiast stosowanie półsyntetyku który ma dodatki płuczące lub syntetyka który bardzo dobrze wymywa osady uniemożliwia w pełnym stopniu wykorzystanie filtra odśrodkowego.
 
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1220
Skąd: Ożarów
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Filtr w maluchu działał lepiej - bo miał większą średnicę, przez co wytwarzał większą siłę odśrodkową - która odkłada cięższe frakcje z oliwy. Jakby w Dnieprze działał właściwie w przeciwwagach wału nie byłoby tego syfu, który się tam zbiera, również w misce nie zbierałby się syf - odkładałby się w filtrze.
Olej syntetyczny z dodatkami myjącymi - tylko pogarsza sprawę, bo wymywa syfy z filtra.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 274
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

W filtrze jest twardy mocno odwirowany osad,który trzeba usuwać mechanicznie.To właśnie w zanurzonym filtrze takie właściwości myjące mają duże pole do popisu.Wszystkie ciała smoliste które powinny być z oleju usunięte,są rozpuszczane i tkwią w oleju skutecznie obniżając jego jakość.Ale,to moje zdanie nikt nie musi się z nim zgadzać.Pamiętam coś z wykładów o filtrowaniu oleju ale,to jak napisał Durke tylko teoria.Oczywiście zgadzam się,że filtr Dnieprowy mógłby być większy.
Ostatnio zmieniony przez Daro 2 Kwiecień 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1220
Skąd: Ożarów
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Daro - nie miałem wykładów z filtrowania oleju - choć żałuję. Jednak prawie wszystkie współczesne silniki samochodowe posiadają wymienne filtry, a silniki te robią po 400 czy 500 tyś km. Wynalazek filtra odśrodkowego jakoś odszedł w zapomnienie. Śmiem zakładać, że dla tego, że jest po pierwsze - droższy w wykonaniu, po drugie bardziej kłopotliwy w obsłudze i po trzecie - mniej skuteczny.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 274
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Nie porównujemy tu zewnętrznego wymiennego z odśrodkowym,bo w takim porównaniu odśrodkowy jest bez szans.Sprawa dotyczy wkładu filtrującego zamontowanego na ssaniu pompy,zanurzonego w oleju.
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1220
Skąd: Ożarów
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Ok - filtr na ssaniu ratuje panewki przed atakiem złego, jednak w żaden sposób nie ratuje tłoków, cylindrów, wałka rozrządu i popychaczy jeśli założymy że smarowane są rozbryzgiem od wału a nie panewek
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Nemo 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Dniepr posiada bardziej wydajną pompę olejową ,która podaje "masło"do panewek ,a póżniej wydostaje się w bardzo dużych ilościach i rozbryzgiem z korbowodów zasila cały silnik . Wał korbowy nie dotyka lustra oleju w misce , więc nie może zanieczyszczać cylindrów i innych elementów silnika . Dolne i uralowskie silniki mają rolki na korbie i nie potrzebują takiej ilości oleju , przez co cylindry ( a szczególnie lewy- ma dodatkowy kanał smarujący ) są gorzej smarowane . O magistrali elejowej już nie wspomnę.
.
A co do skuteczności filtra odśrodkowego to można zobaczyć po zużyciu się pierwszej panewki , także montownie filtra na ssaniu popieram . I jeszcze jedna istotna sprawa -nie zapcha się zawór ciśnieniowy (pod kulkę nie dostanie się żaden syf) bo będzie zawsze czysty.
_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez Nemo 3 Kwiecień 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Kwiecień 2013   

Dodam tylko do dyskusji, że filtry odśrodkowe nie odeszły w zapomnienie - są nadal stosowane na statkach bez względu czy to olej syntetyczny czy mineralny. Także żaden filtr odśrodkowy nie zastąpi filtru stałego jak i odwrotnie. Jeden usuwa zanieczyszczenia których nie potrafi usunąć drugi. Tak samo nie stosuje się zbyt dokłądnych filtrów na ssaniu, jedynie filtry zgrubne ochraniajace pompę i inne mechanizmy przed nakrętkami, kamieniami i fiszbinami. Filtr dokładny powinien zawsze się znajdować na wyjsciu z układu. To samo tyczy się rurek i zakrętów, które powodują opory przepływu i zawirowania...ale
Pewnie po przebiegu 200tyś km cześci mechaniczne układu z "teorii" bądą o niebo lepszym stanie niż układzie praktycznym ;) . Jednak który ruski wał tyle wytrzyma? Po 40 tyś i w jednym i w drugim sposobie wał będzie do regeneracji ;)

Co teoria to teoria, ale wiem, że Durke robi jedne z większych przebiegów z forum - więc możecie dyskutować dalej, a Durke nadal bedzie nawijał kilometry na smartowym filtrze ;) POdczas gdy reszta nadal będzie uprawiać teorię na forum :p Osobiście wydaje mi się,że Marcysd idzie w dobrym kierunku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document